LP Kolding blev grundlagt i 1964, da to herrer med navnene Laursen og Pedersen fik en god idé til, hvordan mælketankvogne kunne laves smartere. Fra dengang til i dag har innovation, konstruktion og produktion af tanke, units og procesudstyr i rustfri stål været omdrejningspunktet for virksomheden. Ikke mindst i forbindelse med produktion til krævende brancher som fødevare- og medicinalindustrien har været med til at skærpe blikket for kvalitet og optimeringer, men også de korte kommandogange mellem ingeniørerne på kontoret og smedene i produktionen har betydet, at funktionelle og nytænkende løsninger har let ved at opstå.

I dag er Laursen og Pedersen ikke mere i virksomheden, men det er den administrerende direktør Mogens Feld-Andreasen der ejer hele virksomheden. Det giver et godt grundlag for den faglige stolthed og det nære forhold til samarbejdspartnerne, som mange kunder sætter pris på.

Læs også om vores forretningsværdier her.

Er der udfordringer med løsningen af en opgave, er der ingen topledelse at gemme sig bag, og når en medarbejder gør en ekstra indsats, bliver det bemærket med det samme. Og det er præcis de nære relationer til kunderne og den faglige anerkendelse, som motiverer alle medarbejdere hos LP Kolding hver eneste dag.

50 glade medarbejdere hos LP Kolding er klar til at hjælpe dig.

I dag er vi omtrent 50 glade medarbejdere hos LP Kolding bestående af dygtige smede, lærlinge, medarbejdere med fokus på projektstyring, planlægning, tegninger, tilbud og kundeservice. Hver og en er vi klar til at give dig god service og seriøs rådgivning.

LP Koldings kvalitetspolitik

Udover at LP Kolding producerer tanke, procesudstyr og komponenter i rustfri stål, fungerer vi også som en strategisk samarbejdspartner og arkitekt af værdiskabende løsninger for vores kunder.

Flere og flere af vores kunder har behov for komplicerede og specialudviklede løsninger leveret med omfattende dokumentation for materialer, produktionsproces og kvalitetstest af det endelige produkt. Hos LP Kolding overvåger vi løbende vores kvalitet og processer, ligesom vi løbende undersøger vores kunders tilfredshed med såvel de leverede løsninger som servicen, samarbejdet og dialogen med LP Kolding.

LP Kolding stræber kontinuerligt efter at højne kvalitet af de løsninger, vi leverer, samt den måde vi samarbejder med kunderne på. Vi har til det formål indført et omfattende digitalt kvalitetsledelsesprogram, som sikrer, at vi hele tiden kan indberette fejl, følge udbedringen og komme med forslag til forbedringer. På den måde undgås gentagelse af fejl og uregelmæssigheder, samtidig med at vi løbende forbedrer vores processer, arbejdsgange og services.

Derudover efterlever LP Kolding til hver en tid dansk lovgivning og myndighedernes krav til de produkter og services, vi leverer til vores kunder.